Jak silný PHS by jste doporučili na tvarování přes kopyto? zatím jsem si hrál jen s 2mm ale je to už se tvaruje celkem obtížně a přinahřívání horkovzdušnou pistolí a při ohýbání se mi to kroutilo a všelijak jinak prasátkovalo...
než to ohýbání, bylo by jednodušší to lepit z pásků a potom zabrousit. Vypadá to pracněji, ale ve skutečnosti to jde velice rychle. Pokud to budeš dělat z 1.5-2 mm, bude to i dost pevný. a zevnitř to jde vyztužit pomocným žebrem. Osobně bych to lepil z pásků laminátu 1 mm a potom zevnitř přelaminoval.
Takže jsem se zatím vydal cestou skládání z pásků. Po týdnu jsem někde v polovině vyřezávání a skládání, doufám, že o víkendu to doklepnu. Potom bude třeba to s citem dobrousit do krásy :)
Sice jsem nic pořádného nepostavil , ale na vanu toho Gaze bych šel asi takto .Udělal bych dřevěné kopyto otázka 2-h práce pak z zahřátého 2mm psh bych vytáhl přes kopyto základní tvar a zbytek dolepoval na něj. V případě poškození pak opravuješ a měníš jen základnu .Tvá varianta bude si myslím docela těžká a předpokládám že chceš aby to i plavalo když si zvolil tuhle předlohu. Základ kopyta ti udělá i kamarád stolař za pár kaček ale musíš si to doma doladit . Výhoda kopyta je ta ze pak je otázkou par minut vyrobit náhradní díl a máš to na věky.
Já bych měl připomínku k náhonu. Ta redukční převodovka má poměr 1:1 (nevím, proč jí říkají redukční) takže šroub bude mít stejné otáčky jako kardany, což vyjde při běžném převodu náprav a maketové maximální rychlosti auta nějakých 300ot/min. To je na lodní šroub dost málo, spíš jen tak, aby to vypadalo, že se točí, funkce skoro nula. Zato bude výborně fungovat za jízdy v terénu, obzvlášť, když se bude točit pořád. Šel bych asi cestou nějakého odpínatelného vývodu někde blíž k motoru, kde jsou vyšší otáčky, nebo druhým samostatným motorem přímo na šroub, připínaným (nebo přepínaným) paralelně k hlavnímu motoru servospínačem.
EOS: náhon na šroub pořád ještě řeším. Otáčky jsou jedna věc, druhá je vlastní technické provedení. Vzhedem k tomu, že ten GAZ je vlastně kabriolet, tak je tam zatra málo místa na různé serepetičky. Varianta s druhým motorem se jeví jako rozumně použitelná, jen ještě dojít nato, kam ho dát :)
Mr-Monty: kopyto je plán "B". POkud se mi podaří udělat ten čumák skládáním tak jak jsem začal, tak si určitě udělám odlitek formy (a případně i negativ) abych to do budoucna nemusel takhle šíleně vyřezávat. Hlavní důvod, proč dělám skládačku je ten, že takto jsem relativně nejpřesněji bez zvláštních nástrojů trefit tvar přídě, tak jak je na autě a na CAD modelu...
Motor na šroub bych dal přímo před šroub - pokud se tam vejde ( malý stříďák přímo do vody ). Ušetříš si hodně starostí s utěsněním hřídele. Je to takové "fuj" netechnické řešení, nicméně to funguje. Je potřeba vybrat stříďák s co nejmejším kv a napájet ho třeba jedním Li-Pol článkem. 300 otáček je hodně málo - na klidné vodě by to určitě jelo, ale s větrem by to mohl být boj.