Recenze Slickovo řízení a nové konverze řízení - ano či ne? Již několik stránek zpět jsem se zabýval Slickovo řízením. Jak už to u modelů bývá, tak je vždy nějaké pro a proti a něco za něco a to platí i u tohoto produktu a zabývá se tím celé
TOTO VLÁKNO. Už u první verze celého řízení je spousty otázek a špekulací, týkajících se co vše se musí udělat, aby to fungovalo jak má a je fakt, že se muselo upravit pár věcí, aby byl využit celý potenciál maximálního rejdu a chtěl bych hrozně vyzdvihnout Slickovo trpělivost a odhodlání na tom stále pracovat, aby se odstranily tyto nedostatky.
Prvním z nich bylo zvednutí a uložení tlumiče nad nápravu a uchycení horního kloubu, kdy byl málo zvednutý držák. To Slick bleskurychle vyřešil novými horními držáky tlumičů a vše je jak má být, takže to je i pro méně zručného člověka řešitelná záležitost.
Druhý oříšek byl přesazení páky serva do správné polohy a vyrobení nové spojovací tyče od serva k páce těhlice. Po dlouhém zkoumání jsme se nezávisle s Martinem Poschlů shodli, že se musí nutně pořídit delší páka řízení a umístit jí podle uložení P-L strany 23-25. hranu buď na 5 či 7 hodinu a podle toho udělat správný rozměr spojovací tyče, aby to dostalo ten správný potenciál.
Třetím problémem byl výsledek, který sice fungoval na plno a opravdu se povedlo dostat páky těhlic k dorazům obroušeným držákům spodků tlumičů, ale díky tomu mé 24Kg silné servo
HiTec ztratilo sílu tak na 16 Kg a při vylomení kola, spojené jen jedním kloubkem v terénu trvalo tak 5-15 cm, než bylo servo schopné zatočit zpět. Na to Martin Poschl zareagoval tažnou pružinou, kterou uchytil kolo držící jen na jedné páce těhlice, bez spojovací tyče řízení a uchycenou za páku serva. Zprvu jsem tomu nedával, ale nakonec se ukázalo, že při vylomení kola to hrozně pomůže kolo tahat zpět a tím zároveň zamezit pajtlání kola při rychlejší jízdě, jako to dělávalo.
Na celý třetí bod Martin (Slick) zareagoval a udělal konverzi, kterou mi poskytl na otestování a já si toho popravdě moc vážím za vloženou důvěru, tak se na to pojďte podívat, zda je to k něčemu či ne :-)
Takto to vypadá. 2 mm ocelové vyřezané plechy, včetně všech spojovacích prvků připravené na montáž ke stávajícím Slickovo těhlicím. Před půl rokem co mi přišli v uzavíratelném pytlíku zvlášť zabalené díly se doba změnila a Martin má konečně obal jak z RC Shopu a to mu velice chválím i když preciznost zabalení každého dílu dříve do fólie byla úctihodná :OK:

Touto zásilkou veškeré tři body zmíněné nahoře začali znova 8( Pral jsem se s tím 3 večery = cca 8 hodin a už jsem z toho začínal být nešťastný. Ale dal jsem si opravdu záležet, věnoval tomu ten čas a vyzkoušel snad všechny kombinace co jdou použít. Stálo mě to 3/4 m 3mm závitovky, výrobu několik provizorních spoj. tyčí s použítím X kloubků rúzných tvarů a kombinoval je , stále jsem furt nasazoval, vysazoval, pootáčel na závitech a dělal různé délky, jak od páky serva k těhlici, či sbíhavosti a rozbíhavosti spojovacích tyčí, přendaval z otvorů do otvorů, šteloval vysílač a pokaždé byl výsledek stejný, že jsem buď dosáhl u jedné strany max. rejdu a u druhé strany chybělo páce těhlici cca. 1 cm k spodnímu držáku tlumičů, takže na nic, či 0,5-0,7 cm na každé straně. Jediné východisko bylo vyrobit prodloužení páky serva :-p


Jak to u mě bývá zvykem, tak zase ty barvičky :lol:

Původní 24mm páku serva jsem prodloužil o 9 mm a aby mi to vycházelo úplně nadoraz, tak bych potřeboval přidat 2mm. Ale já mám dost opilované spodní držáky tlumičů.

A takto to vypadá namontované. Jen já mám raději šrouby s půlkulatou hlavou než válcové a tak jsem je vyměnil.


Možná ta páka na horní fotce vypadá divně, ale ve výsledku je to dobré.

A jak to tedy nakonec funguje :-p Největší strach jsem měl z té páky serva, protože si u toho nedovedu fyzikálně představit, zda prodloužení snižuje sílu tahu, či ne. Za to ty páky jsou fakt kruté. Zkoušel jsem to nanečisto při odpojené páce serva a ten tah je opravdu hodně znát. Jak jsou vytvarované ty nástavce, tak to opravdu funguje. Měl jsem je i otočené dovnitř, vyzkoušel všechny dirky a tam už se to v maximalním rejdu šponuje a má to problém utáhnout zpět a to bylo to zasekávání kola uchyceného na jeden kloubek. Takto to točí při zapnutém servu. Kloubek na těhlici jsem musel vypodložit, kvůli náklonu kloubku.




Jediné mínus je, že je to opravdu hodně natěsno k pneumatice. Nevím, jak je to na jiných autech, to by chtělo pořádně vyzkoušet, neboť já mám hexy oproti standardním široké 9 mm. Za jízdy je to v pohodě, ale zda bude třeba vydřená pneumatika ukáže čas. Poslechově to nedře a vizuelně za jízdy je to jak na této fotce.

Závěr:Tohle vše byla zatím jen teorie a včera jsem to konečně vyzkoušel venku po dobu 4,5 hodin a opravdu jsem si dal záležet a po celou dobu jsem schválně jezdil do míst, abych se dostal do situací, kde se kola šprajcujou mezi kameny a schválně to kolo na jednom kloubku vylamoval a opíral vnitřkem gumy o kameny a zkoušel zatočit.
:!: Výsledek :idea: TEĎ JE TO FAKT LUXUSNÍ A MÁ TO UKRUTNOU SÍLU. V těch pákách je v každém úhlu taková síla, že to v kamenech žvejká pneumatiky a hýbe s pětikilovou Tacomou jak s papírem. Nemusí se už dávat pružina, protože jak jsou ty páky hodně prodloužené, tak je celý systém řízení zafixovaný, že se opravdu nic nehne a nedochází k pajtlání toho jednoho kola. Takže pokud nebude dřít kloubek a prodloužení do pneumatiky, myslím si že je toto řízení konečně na 100% a je využit celý potenciál.
Další postřeh je, že Tacoma zatáčí o 15% lépe i přes to, že jdou páky těhlic na dorazy stejně jako dřív. Čím to je :?: Aby jste si nemysleli, že je to jen moje domněnka, tak tohoto byli po celou dobu testování svědky Smerin a RCpepa. Pepa si toho všiml na dráze a povídá mi, že mi ten pornorejd zatáčí o dost víc než obvykle a já mu říkám, že ty páky jsou ale pořád stejně nadoraz. Jenže jsem ten rozdíl pozoroval taky a tak jsem se na to zaměřil. Je to dané tím, jak je to vše silně zafixované a kam se zatočí, tam to drží, nic nepropružuje. Prostě se to chová jak na velkém autě a člověk v tom cítí tu velkou sílu a může se na to spolehnout.
Plusy: - vysoká odolnost
- nehrozí vymačkání pouzder ložisek a kol do "A"
- maximální rejd s Ackermanovým efektem
- možné použití vlastních spojovacích tyčí a možnosti sbíhavosti a rozbíhavosti
- výměna jednotlivých komponentů
- zvýšení síly zatáčení
Mínusy:- náročnější celková montáž a vyměření
- nutnost bez programátoru serva natrimovat řízení na vysílači 120-150%, což některé vysílače neumí
- vzdálenost konverzí u pneumatik Irok
Hodnocení : 93% Vzkaz Slickovi: Martine já jsem teď strašně spokojený a líp to nikdy nezatáčelo. Být tebou tak bych ještě k sadě nechal vyřezat to prodloužení k servo páce a přidal to do celé sady. K dlouhé páce prodloužit o 11mm a ke krátké o 15mm a tím bude dosaženo maximum rejdu. Tím se zamezí zdlouhavé výměře. Pak dojde balíček se sadou, vše se jen namontuje a může se jezdit.
Pro ostatní: Nevím kolik lidí to testavalo a třeba se mohu v něčem plést, tak budu rád za každý poznatek, názor a i kritiku. Však jde hlavně o to, dotáhnout řízení k dokonalosti :wink:
Všechny fotky z testování naleznete zde :
http://pitaw.rajce.idnes.cz/Pojezdeni_s ... _9.5.2015/ a fotky z montáže od této fotky dál
http://pitaw.rajce.idnes.cz/SCX10_Honcho-Jak_sel_cas/#P1030905.jpg