Teďka řeším problém s M3 závitem na táhlu řazení, zkusil jsem všechny oleje a řezné kapaliny co mám a výsledek pořád stejnej, potrhanej závit, a to jsem pořídil schválně nové očko, protože jsem myslel že to je tím. původně mělo být z oceli, ale nakonec jsem ho udělal s masazi a závit jak víno. Uvidíme jak na to půjde přivařit ocelová vidlička. :BYE:
Naposledy upravil(a) Michal Š dne 05.07.2016 8:07, celkem upraveno 1 x.
Michal: pokud je se závitovkou problém, tak ji vyhoď. Jen od ruky jsem načrtnul možné řešení - vidlička uložená mezi dvěma talíři, uvnitř závitovka a utaženo, popřípadě zalepeno. Materiál ocel, kluzná pouzdra v bocích převodovky, materiál bronz. Dosáhneš tak pevného uložení vidličky na hřídeli a nemusíš ji přivařovat...
Hanys: Díky za supr návrh, Měl jsem už udělany mosazny pouzdra pro 3 mm osičku, musel bych to jedině minimalizovat. gecko-x: kolík by se tam určitě nevlezl, protože stěna vidličky je 1 mm. Vidlička je přímo vedena v drážka takže nemá kam uhnout.Trhal se mi závit na 3 mm kulatině, je to ta obyč ocel z ferony. Na spojení by to nemělo vliv, ale mě se to tak nelíbí :-D . Ráno jsme byli ve městě tak jsem v ložiskách vzal ty nejmenší pojistné kroužky 2,3x0,6. Hodil jsem osku do soustruhu a udělal 2 drážky široky 0,6mm 1 mm od sebe a napasoval tam vidličku a kroužky. Je to tak natěsno, že se ani nehne :tleskam: .
Naposledy upravil(a) Michal Š dne 05.07.2016 8:06, celkem upraveno 3 x.
Sem si říkal proč ji mám pořád podtrženou :-D . Opravím :oops: :YOP: . To je tím, že je to páleno laserem, jsou tam teplotní deformace, střední díl je ještě uvnitř vybranej a stěna nahoře a dole je pár milimetrů. Pálím to bez děr a 5ka je největší tloušťka kterou mi vypálijou z hliníku a i s tím je celkem problém. Z oceli jsem to ještě pálít nezkoušel, tam se zase udělá tvrdá vrstva. 1 střední díl jsem musel sfrézovat o 2 desitiny, to se kroutilo ve svěráku jak žížala :evil: .tady už jsem musel skládat 7 kousků tak je to vidět, poslední operaci, zkolíkování, dělám až s ložiskama a ozubenými koly, takže to běží. Pálit to vodou, tak je jeden vedle druhyho, ale lepší jak drátem do oka :-D .
Převodovku jsem hodil do barvy, ale když jsem fotil srovnávací foto s obyč převodovkou tak jsem si všiml, že jsem zapomněl srazit nájezdový hrany, takže všechno znova :twisted: :-D. namontoval jsem ji do auta a provedl první test, zatím řadím ručně, ale když zařadím tam to drží zařazenej stupeň a nikam se vidlička neposouvá, všechno šlape jak má ;-) :tleskam: .